‘Het gaat er bij velen niet in dat “Aftersun” fictie is’




- 17 uur geleden
- 4 minuten
Lucrecia Martel maakt geen melodrama’s maar horrorfilms


- 1 dag geleden
- 4 minuten
Als de balans tussen (kunst)werk en leven zoek is


- 3 dagen geleden
- 3 minuten
HUMBUG #6 | Hoelang duren ‘15 minutes of fame’?


- 4 dagen geleden
- 3 minuten
Met ‘Stagecoach’ blies Ford de western nieuw leven in


- 16 jan.
- 2 minuten
‘Alcarràs’ blinkt uit in stijlvolle eenvoud


- 16 jan.
- 5 minuten
‘Babylon’ toont de decadente doodsstrijd van cinema


- 13 jan.
- 4 minuten
Wanneer de realiteit voorligt op schema


- 4 jan.
- 3 minuten
‘Joyland’ bewijst dat er vrijheid schuilt in schandaal


- 27 dec. 2022
- 4 minuten
‘We begrijpen nog niet dat ook vrouwen complex zijn’


- 24 dec. 2022
- 3 minuten
Een pittig verhaal in dromerige pasteltinten


- 21 dec. 2022
- 4 minuten
De musical ‘Scrooge’ wil veel, veel te veel


- 18 dec. 2022
- 5 minuten
Hoe de soundtrack voor ‘The whale’ ontstond in Gent


- 15 dec. 2022
- 3 minuten
‘Pinocchio’, een film uit het juiste hout gesneden


- 12 dec. 2022
- 4 minuten
In ‘White noise’ is de chaos altijd dichtbij


- 10 dec. 2022
- 3 minuten
De realiteit steekt abortusdrama ‘Call Jane’ de loef af


- 7 dec. 2022
- 3 minuten
‘Emily’ is een Brontë-biopic voor de 21ste eeuw


- 4 dec. 2022
- 5 minuten
Wat maakt ‘Jeanne Dielman’ de beste film ooit?


- 2 dec. 2022
- 2 minuten
Emma Thompson zet schaamte in zijn blootje


- 30 nov. 2022
- 2 minuten
De ontspoorde trein van Buster Keaton raast nog voort